
Spojitý DVOUTRÁMOVÝ MOST D35
Mostní objekt, spojitý nosník o 4 polích, příčným řezem dvoutrám přecházející nad střední podporou v plnou desku, z předpjatého betonu
Mostní objekt, spojitý nosník o 4 polích, příčným řezem dvoutrám přecházející nad střední podporou v plnou desku, z předpjatého betonu
Objednatel:
Ředitelství silnic a dálnic ČR
Lokalita:
Janov (Pardubický kraj)
Doba výstavby:
03/2024 – ve výstavbě
Projekt v číslech:
1 449,6 m² (plocha nosné konstrukce mostu)
1000 m³ (objem zpracovaného betonu na mostovke)
132 m (délka mostu)
Výstavba probíhá ve spolupráci s generálním dodavatelem stavby Doprastav a.s. Naši pracovníci zde realizují železobetonové konstrukce na několika mostních objektech. Stavební objekt SO220 je jedním z několika dálničních mostů tvořící novou páteční komunikace v Pardubickém kraji. Stávající silnice první třídy I/35 bude nahrazena nově budovanou dálnicí D35. Ve většině své délky bude silnice zachována a bude sloužit jako doplňková komunikace nově budované dálnice.
Nosná konstrukce je tvořena dvoutrámovým předpjatým nosníkem z betonu třídy C35/45. Nad střední podporou přechází na úseku délky 5,0 m do plné desky. Staticky se jedná o spojitý nosník o 4 polích v délkách 24,5 + 35,0 + 35,0 + 24,5 m. Betonová mostní deska betonovaná ve 2 etapách. Podélné předpětí tvoří 19-ti lanové kabely a 15-ti lanové kabely se soudržností v počtu 6 kusů na každý trám krajních polí. Mostovka je uložena na spodní stavbě prostřednictvím hrncových ložisek na ložiskových blocích. Železobetonové základy jsou založeny na hlubinných pilotách.